ILLUSIONARY ROCKAZ COMPANY

INNOVEREND DANSTHEATER MET EIGENZINNIG KARAKTER

Onder leiding van artistiek leider Shailesh Bahoran heeft lllusionary Rockaz Company de afgelopen decennia een unieke signatuur ontwikkelt, geïnspireerd door diverse dansvormen maar ook etnische en culturele achtergrond.

Vernieuwen

Innovatie, creativiteit en originaliteit zitten in het DNA van Shailesh Bahoran en Illusionary Rockaz Company verweven. DIt komt omdat eigenheid en originaliteit beide belangrijke principes zijn uit de hiphopmentaliteit die IRC zo veel heeft beïnvloed.

Verbreden

In het werk wat we maken streven we naar verbinding. Verbinding tussen mensen, culturen en achtergronden. Daarbij heeft Shailesh Bahoran laten zien dat hij hiphop kan implementeren in een theatrale structuur en daarmee nieuwe verhalen kan vertellen. Een combinatie die een breed publiek aanspreekt.

Versterken

Middels onze theaterproducties trachten we de artistieke en culturele waarde van hiphopdans in het danstheater te kunnen versterken. Tevens gaat het om de versterking van de relatie tussen de underground scene en het breder toegankelijke theatercircuit.

Impact op de underground scene, het danslandschap en maatschappij

IRC haalt inspiratie uit diverse dansvormen maar ook uit ieders etnische en culturele achtergrond.

Vanuit die visie is IRC in staat producties te ontwikkelen die een artistiek hoogstaande kwaliteit laten zien en daarmee een sterke bijdrage leveren aan de underground scene, het danslandschap en de maatschappij.

Eerst volgende theatershows

In CREOLE zoekt choreograaf Shailesh Bahoran naar de oorsprong van de Surinaamse cultuur. Want in een bevolking die bestaat uit Creolen, Hindoestanen, Chinezen, Javanen, Inheemsen (zoals Kalinya’s en Lokono’s), Joden en Nederlanders is de definitie van een echte Surinamer niet gemakkelijk te verwoorden. De term creolisering wordt gebruikt voor de vermenging van verschillende culturen die vervolgens samensmelten tot één. Naast de Surinaamse cultuur is de Caribische cultuur een sterk voorbeeld van deze ontwikkeling.

In CREOLE zoekt choreograaf Shailesh Bahoran naar de oorsprong van de Surinaamse cultuur. Want in een bevolking die bestaat uit Creolen, Hindoestanen, Chinezen, Javanen, Inheemsen (zoals Kalinya’s en Lokono’s), Joden en Nederlanders is de definitie van een echte Surinamer niet gemakkelijk te verwoorden. De term creolisering wordt gebruikt voor de vermenging van verschillende culturen die vervolgens samensmelten tot één. Naast de Surinaamse cultuur is de Caribische cultuur een sterk voorbeeld van deze ontwikkeling.

In CREOLE zoekt choreograaf Shailesh Bahoran naar de oorsprong van de Surinaamse cultuur. Want in een bevolking die bestaat uit Creolen, Hindoestanen, Chinezen, Javanen, Inheemsen (zoals Kalinya’s en Lokono’s), Joden en Nederlanders is de definitie van een echte Surinamer niet gemakkelijk te verwoorden. De term creolisering wordt gebruikt voor de vermenging van verschillende culturen die vervolgens samensmelten tot één. Naast de Surinaamse cultuur is de Caribische cultuur een sterk voorbeeld van deze ontwikkeling.

Wil je meer weten over onze diensten?